FAQ
Veel gestelde vragen over de verkoopmakelaar
Heb je het antwoordt hieronder niet gevonden of heb je andere vragen schroom dan niet om contact met ons op te nemen via de mail, de telefoon (0591 – 745 282) of loop gewoon eens bij ons kantoor naar binnen. De koffie staat altijd klaar!
Wat zit er precies in jullie verkooppakket?
Wij werken met verschillende pakketten, afhankelijk van de wensen van de verkoper en type woning.
Wat zit er niet standaard in het verkooppakket?
Er zit niet standaard een ‘Matterport’ en ‘woonhuisvideo met rondleiding makelaar’ in het pakket. Dit is een extra dienst die wij aanbieden bij het excellent pakket en afhankelijk van het type woning.
Wat is een Matterport?
Matterport is een ideaal instrument om een object door te lichten. Het is de ultieme manier om de sfeer van de woning over te brengen! Je kan hiermee namelijk een woning als geheel als een poppenkast bekijken en geeft daarom een goed beeld van de werkelijkheid.
Hoe worden wij op de hoogte gehouden na een bezichtiging en tijdens het verkooptraject?
Op het moment dat er nieuws is met betrekking tot je woning, brengen we je direct op de hoogte. Ook de afspraken voor een bezichtiging overleggen we altijd eerst even met jou. We gaan nooit zonder toestemming van de verkoper een woning binnen. Na een bezichtiging nemen wij binnen een uur even telefonisch contact op om te laten weten hoe deze gegaan is.
Hoe lang duurt het voordat de woning op Funda staat?
Vanaf het eerste gesprek bij je woning tot het moment dat je woning op Funda staat zal meestal een paar weekjes in beslag nemen. Dat ligt er ook even aan hoe snel de woning ‘fotoklaar’ is, de vragenlijsten ingevuld etc. In principe kunnen wij snel handelen en staat de woning binnen 2 weken op Funda!
Kunnen wij zelf helpen met de verkoop van de woning?
Wij vinden het fijn dat verkopers zelf ook gemotiveerd en betrokken zijn bij de verkoop van hun woning. En uiteraard kan je zelf meehelpen! Dat begint al bij je woning ‘fotoklaar’ maken, zodat je woning op de best mogelijke wijze op de foto komt! Ook het zo volledig mogelijk invullen van de vragenlijst en lijst van zaken is van belang. Tot slot het stukje waarin je zelf heel veel kan betekenen: namelijk social media. Wanneer jij, je familie en kennissen ook je woning delen op Facebook en Instagram bereiken we nog meer mensen en zal het bij veel mensen bekend worden dat je je woning verkoopt. Mocht je nu niet zo handig zijn met computers en/of social media? Laat het ons weten, dan helpen we je even mee.
Hoe snel reageren jullie op de Voicemail en mail?
Kunt u ons even niet telefonisch bereiken? We proberen je dan altijd binnen één à twee uur terug te bellen. Op werkdagen zijn wij bereikbaar van 9:00 tot 17:00 uur. In het weekend en op feestdagen reageren we altijd de eerstvolgende werkdag, maar soms ook eerder. E-mail beantwoorden we altijd dezelfde (werkdag). Uiteraard zijn wij indien er belangrijke urgente zaken aan de orde is, ook buiten deze openingstijden bereikbaar.
Zijn jullie aangesloten bij een branchevereniging?
Jazeker. Wij zijn aangesloten bij de brancheorganisatie Vastgoedpro en vallen daarmee onder strenge beroepsregels. Onder deze beroepsregels vallen onder meer: permanente educatie, erecode en tuchtrechtspraak. Voor jou biedt dat de waarborg voor kwaliteit en zekerheid.
Is er een klantportaal?
Nee, wij hebben geen klantportaal. Wel krijg je als verkoper een link van Move.nl. Daarmee kan je inloggen bij je woning en kan je de vragenlijst en lijst van zaken digitaal invullen en ondertekenen. Ook kan je daar de belangrijke documenten inscannen, zoals legitimatiebewijs, akte van levering en plattegronden.